Khamis, 5 Jun 2008

Lelaki yang gagal memainkan peranan untuk bersetubuh

BERSAMA DR.MOHD ISMAIL TAMBI
Artikel Original - tidak disunting!

Lelaki yang jahil tentang seks tidak tahu yang dia memerlukan ereksi untuk menyalurkan zakar kedalam faraj pasangan.Untuk tujuan tersebut dia perlu mencapai ereksi dan ereksi perlu berada dalam keadaan kekal dan ketegangan yang sesuai untuk disalurkan kedalam faraj isteri.

Untuk menyalurkan zakar dalam faraj dia perlu mengeraskan zakar dengan mengemut atau mencengkamkan otot lantai pelvis (otot yang mengawal pembukaan lubang najis dan lubang kencing)supaya zakar erek padat dan mudah untuk disalurkan kedalam faraj melalui pembukaan faraj. Jadi perkara yang dianggap biasa menjadi luarbiasa dan dia akan terus gagal kerana tidak dapat memainkan peranan. Pada kebiasaannya lelaki yang sedemikian boleh mencapai ereksi secara spontan dan melalui ransangan seks, hanya dia tidak dapat mensesuaikan dirinya untuk menyalurkan zakarnya kedalam faraj pasangan,Untuk memasukkan zakar kedalam faraj, ereksi perlu kekal dan padat dan ini memerlukan cengkaman otot kemutan yang mana dia tidak dapat melakukannya kerana tidak dapat mengilhamkan cara yang menjadi suatu kebiasaan untuk lelaki lain.

Saya pernah mengendalikan kes yang sedemikian. Lelaki yang mengalami masalah tersebut rasa pelik apabila saya menjelaskan kepadanya yang dia perlu memadatkan ereksi ketika hendak menyalurkannya kedalam faraj isteri. Isteri lelaki itu arif tentang peranan yang harus dimainkan wanita ketika hebdak melakukan persetubuhan, tetapi dia tidak tahu apa peranan suaminya,kerana setiap kali suaminya mendekatkan zakar keparas faraj dan dia cuba membantu memasukkan ereksi kedalam faraj, ereksi menjadi kendur dan langsung hilang ketegangan!Lelaki itu pernah menjalani rawatan tradisional urutan yang amat menyakitkan tetapi tidak berkesan!

Apabila dia diberi tahu yang dia yang sepatutnya memadatkan ereeksi semasa hendak menyalurkan zakar kedalam faraj dengan mengemuykan otot lantai pelvic (Otot Kemutan) barulah dia sedar yang dia berkemampuan mengawal tahap dan kekukuhan ereksi dan bukan tukang urut!