Khamis, 5 Jun 2008

Lelaki gagal untuk mencapai ereksi!

BERSAMA DR.MOHD ISMAIL TAMBI
Artikel Original - tidak disunting!

Terdapat juga lelaki yang tidak pernah mencapai ereksi secara spontan atau tidak pernah mengenali apa itu ereksi semenjak dia lahir! Sudah tentu keadaan ini lebih mencabar kerana dia tidak pernah mencapai ereksi, jadi macam mana hendak melakukan hubungan seks dengan pasangan! Lelaki ini mengalami masalah mati pucuk prima!Pasangan isteri akan rasa kekok berdampingan dengannya kerana dia tidak menunjukkan tanda tanda semulajadi rangsangan seksual yang biasa berlaku kepada lelaki yang terangsang,iaitu ereksi.Lambat laun hubungan suami isteri menjadi hambar dan mungkin kearus perceraian!

Saya pernah mengendalikan kes yang sedemikian suatu ketika dahulu. Lelaki yang saya periksa agak lembap dari segi mental tetapi pandai memainkan peranan sebagai suami yang penyayang.Perkhawinannya dengan isteri diuruskan oleh keluarga dan isterinya pilihan keluarga.

Selepas berkhawin selama dua tahun isteri mengadu kepada emak mertuanya yang suaminya tidak pernah melakukan persetubuhan zakar-faraj, hanya pegangan dan pelukan intim sahaja.Peraka ini telah diberi tahu bapa suami yang akhirnya bapa membuat temujanji dengan saya untuk mengendalikan masalah anaknya yang dia anggap mungkin mengalami mati pucuk. Mengikut isterinya, suaminya itu tidak pernah mencapai ereksi semasa bersentuhan badan tetapi semasa suami tidur ereksi spontan kerap berlaku!Setiap kali suami sedarkan diri ereksi tidak kelihatan lagi.

Jadi jelas yang lelaki itu tidak dapat menjayakan ereksi kerana dia tidak dapat mengaitkan ereksi dengan rangsangan seks. Mungkin dia tidak terangsang dengan perempuan! Pemeriksaan awal menunjukkan yang dia gemar permpuan dan kasih kepada isterinya dan apabila gambar gambar hubungan seksual antara lelaki dan perempuan dipaparkan kepadanya daia rasa pelik dan tidak pernag terlintas difikirannya tentang perkara persetubuhan sapert dalam gambit tersebut.

Selepas itu dia diberi tunjuk ajar tentang bagaimana untuk menjayakan ereksi dan mengekalkan ereksi dan mengunakan ereksi untuk bersetubuh.Pasangannya juga diberi tunjuk ajar tentang bagaimana untuk membantunya memasukkan zakar kedalam faraj. Bimbingan terperinci yang telah diketengahkan kepada pasangan tersebut akhirnya berjaya mengatasi masalah yang dialami lelaki itu dan kini pasangan itu telah pun ,menimang chayamata!