Sabtu, 10 Mei 2008

Bengkok ganggu fikiran

DOKTOR SAKIT TUAN bersama Dr.Ismail Thamby

Soalan

SAYA lelaki berusia 25 tahun. Anggota sulit saya bersaiz normal, tetapi bagi saya ia besar.


Soalan saya ialah, apabila menegang, ia tidak ke atas, sebaliknya membengkok ke bawah. Adakah kemaluan saya tidak normal dan mampu mengganggu prestasi ketika melakukan hubungan intim?

INSAN BINGUNG
Tanah Rata, Pahang


Jawapan

Apabila lelaki mencapai ereksi, keseluruhan zakarnya membesar dan penghujungnya mengembang, terutama jika melakukan kemut atau mencengkam otot lubang najis dan lubang kencing.

Ketika itu ereksinya mendongak ke atas sedikit, kecuali lelaki yang mempunyai zakar yang panjang dan besar, akan kelihatan melengkung ke bawah. Ia adalah normal.

Ketika ereksi berlaku, baru lelaki itu tahu jika ereksinya lurus, bengkok, kecil atau besar. Barangkali anda melihat anggota sulit dari atas, oleh itu ia kelihatan biasa atau sederhana walaupun ia besar.

Memandangkan ereksi hanya berlaku apabila darah banyak masuk ke dalam otot zakar dan kekal di dalamnya, selagi darah kekal dan perasaan ghairah itu berterusan, ereksi akan berkekalan.

Jika tidak, ia akan mengendur dan kadangkala berlaku dengan cepat. Justeru, kedudukan ereksi lelaki tidak sama setiap hari atau setiap masa.

Kadangkala ereksi mantap kerana tahap keghairahan sangat tinggi dan kurang mantap apabila rangsangan kurang dan tahap keghairahan biasa.

Anda tidak perlu risau. Apabila sampai masanya nanti, ereksi anda akan berfungsi mengikut keadaan.

Kemaluan anda mungkin membengkok akibat penghujung zakar yang besar dan berat.